wtorek, 17 stycznia 2017

O szkodliwości palenia


Ostatnio Pani wprowadziła w domu zakaz palenia papierosów. Oboje z panem palą, dlatego trochę nas ten zakaz zdziwił. Ale pani opowiedziała nam o artykule, który ostatnio przeczytała i bardzo się przeraziła. Artykuł dotyczył szkodliwych skutków, jakie wywołuje u kotów palenie w domu . I nie chodzi tu wcale o to, że koty palą papierosy (bo koty są za mądre na takie głupoty i widzą, że papierosy śmierdzą a jak śmierdzą to nie mogą być dobre), tylko, że cały dym z wypalonych przez ludzi papierosów leci na koty i nie dość, że stają się biernymi palaczami, to jeszcze to wszystko osiada na ich futerku. Przyznam, że pani bardzo się przejęła tym artykułem, a zwłaszcza długaśną listą chorób, które mogą zostać wywołane u kota przez takie bierne palenie i teraz wychodzą z panem "na dymka" przed dom. Dlatego, żeby dać do myślenia innym posiadaczom kotów palącym w domu, przytoczę tutaj tylko kilka chorób, o których pani wtedy czytała.
Przede wszystkim mogą wystąpić u kota różne nowotwory: min. płuc, układu pokarmowego czy skóry a nawet pęcherza! A koty są jeszcze bardziej narażone na szkodliwe działanie dymu z papierosów, ponieważ dym wpada im nie tylko do płuc ale także osiada na całym futerku i my potem to wszystko zlizujemy przy codziennej toalecie! Dobrze, że pan i pani nie palą już w domu...
Macham łapką i do zobaczenia!

4 komentarze:

  1. Palenie jest bardzo niezdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepiej jest nie palić

    OdpowiedzUsuń
  3. O szkodliwości palenia chyba nie trzeba nikomu przypominać. Jak dla mnie jest to niewątpliwie jeden z najgorszych nałogów jaki można mieć. Wiem coś o tym, bo sama przez to przechodziłam. Jednak poznałam sprawdzoną metodę na rzucenie palenia czyli https://allencarr.pl i jak do tej pory udaje mi się utrzymać w postanowieniu. Nie palę już 4 rok i jestem taka szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń